Menjadi tetamu Allah...melakukan tawaf mengelilingi Kaabah

Friday, February 26, 2010

TAKUTILAH BERBUAT KEJAHATAN

بسم الله الر حمن الرحيم


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَكُونُواْ مَعَ الصَّادِقِينَ

Hai orang-orang yang beriman bertakwalah kepada Allah, dan hendaklah kamu bersama orang-orang yang benar. Surah al-Taubah :119

Ayat di atas mengarahkan kita sentiasa bersama orang-orang yang benar. Benar di sini adalah orang-orang yang sentiasa berada atas garis syarak. Jauhi dari terfikir untuk berbuat kejahatan takut saat berbuat kejahatan itu nyawa kita terpadam. Perlu kembali kepada Tuhan. walau apapun keadaan.

Lebih-lebih lagi dosa sesama insan. Memalu dan mengaibkan orang sangat mudah. cuba anda bayangkan kalau anda yang diaibkan. Begitulah buruknya perilaku sesetengah insan yang lupa pada Tuhan. Lupa perhitungan Tuhan. Lupa Azab Tuhan. Bagaimana mungkin anda kembali pada Tuhan dalam keadaan dosa sesama insan tidak diselesaikan.

Terkejut ana bila membuka facebook, masih ada insan bergelar islam. cakap seperti hanya dia mengikut islam. orang yang sebenar-benar mengikut islam, bahkan tidak boleh dipertikai lagi pun boleh di fitnah seburuk-buruknya. Bahkan sangat memalukan.

Dimana akhlak kalian. Kalian tidak takutkah dengan janji balasan Allah. Fitnah yang demikian mengundang azab Tuhan. Apalagi jika terkena dengan para daie dan wali-wali Allah.

Memerangi wali Allah, sama dengan memerangi Allah. Tidakkah kalian merasa gerun dengan perhitungan Allah..?

Firman Allah s.w.t yang yang bermaksudnya : Barangsiapa yang mengerjakan kebaikan seberat zarah, nescaya dia akan melihat (balasan)nya. Dan barangsiapa yang mengerjakan kejahatan sebesar zarah, nescaya dia akan melihat (balasan)nya pula. (Surah Al-Zalzalah : 7-8)

No comments:

Post a Comment