Menjadi tetamu Allah...melakukan tawaf mengelilingi Kaabah

Monday, February 08, 2010

SEBAK RASA DI HATI TATKALA MULA MELANGKAH PERGI..

















GAMBAR-GAMBAR INI DIRAKAM TATKALA PELAJAR-PELAJAR MENUNAIKAN SOLAT MAGHRIB DAN SOLAT SUNAT MAGHRIB. Dalam sebak dan terharu untuk pulang, ana sempat merakam gambar ini ketika mereka khusyuk menunaikan solat.

Sebelum itu, alunan azan dari seorang pelajar sangat merdu dan nyaring sekali. Walaupun tidak memakai pembesar suara. Rupanya anak-anak ini telah dilatih melaungkan azan... MasyaAllah... sungguh indah suasana di Tahfiz ini...


Saat-saat untuk pulang ke Kuala Lumpur, meninggalkan anak-anak di Tahfiz al-Kholidi Cawangan Kuantan, Pahang .. terasa sebak di dada. Tergenang air mata, bercampur baur antara terharu dan pilu juga gembira dan bersyukur.. kerana Allah memilih anak-anak ini dijalan yang sangat diredhai.

Ya... masih ramai anak-anak remaja seperti ini, di bandar yang hidup mereka hilang arah tujuan. Mereka kekosongan lantas tak jumpa jalan pulang. Mereka hidup penuh nafsi-nafsi.

Moga suatu hari nanti mereka juga akan menjadi pilihan Allah untuk bersama mereka-mereka yang berada di jalan yang diredhai....

No comments:

Post a Comment