Menjadi tetamu Allah...melakukan tawaf mengelilingi Kaabah

Friday, February 05, 2010

AULADI




Alhamdulillah. Tiada yang menyangka, anak ini ditentukan oleh Allah s.w.t terpilih untuk belajar di sekolah Tahfiz. itulah ketentuan Allah s.w.t yang kita tidak tahu sebelumnya.

Zul, seorang anak yang mempunyai pengurusan diri yang sangat baik. Barang-barang dan bilik sentiasa kemas dan tersusun. Sangat perihatin terhadap segala barang-barang di sekelilingnya. Namun, dalam diam, jiwanya tercalar oleh sindiran kawan-kawan. Dia terlalu merasa rendah diri. Hingga dia hampir-hampir merasa putus asa dalam hidup.

Alhamdulillah, akhirnya jiwanya terbuka untuk ke Tahfiz. sebagai ibu, ana hanya membuka ruang dan memberi nasihat. selebihnya adalah dari hati dan jiwanya sendiri.Perubahan sangat ketara sekali hasil dari didikan program Qolbun Salim, Allah telah memberi kejayaan dalam jiwanya untuk berubah dan terus berubah menjadi seorang yang taatkan Allah. Alhamdulillah.

Moga Zul akan menjadi seorang ulama' suatu hari nanti. Semoga ia dapat memberi menafaat dibumi Allah ini, dengan ilmu yang telah di miliki.

No comments:

Post a Comment