Menjadi tetamu Allah...melakukan tawaf mengelilingi Kaabah

Wednesday, May 19, 2010

SAUDARA BARU

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ


Alhamdulillah, semakin hari semakin ramai yang masuk Islam dari bangsa cina. itulah janji Allah, bila satu kaum tidak mahu kepada Islam, maka Allah akan gantikan dengan kaum yang lain.

Ini dijelaskan dalam kisah Nabi Hud, dimana bila kaumnya tidak beriman, maka Allah akan mengantikan dengan kaum yang lain.

فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقَدْ أَبْلَغْتُكُم مَّا أُرْسِلْتُ بِهِ إِلَيْكُمْ وَيَسْتَخْلِفُ رَبِّي قَوْماً غَيْرَكُمْ وَلاَ تَضُرُّونَهُ شَيْئاً إِنَّ رَبِّي عَلَىَ كُلِّ شَيْءٍ حَفِيظٌ

Jika kamu berpaling, sesungguhnya aku telah menyampaikan kepadamu segala apa yang aku di utus oleh Allah. Tuhanku akan mengganti dengan kaum yang lain, (karena) kamu tidak dapat membuat mudarat sedikitpun kepada-Nya. Sesungguhnya tuhanku Maha Pemelihara segala sesuatu.” (QS Hud: 57).

Rentetetan dalam Minggu ini sahaja,setakat hari ini sudah 5 orang di Islamkan di sini. Dalam mengislamkan 2 orang lagi di surau MARA hari ini , sempat ustaz Dzulkahiri, menghadiahkan satu cerita kepada saudara baru kita hari ini. ceritanya lebih kurang begini :-

Ada satu kisah seorang pemuda kafir bertanya kepada seorang tua, berlakulah dialog begini bunyinya

Pemuda :

Soalan 1 - Kamu berkata Allah itu ada, maka cuba cerita pada saya bagaimana bentuk Allah. Kamu kata Tuhan ada... Kalau orang india dia ada bentuk tuhan dia.

Soalan 2 - Kalau benda yang ada mesti ada tempat tinggal, dimana tuhan kamu tinggal dan

Soalan ke 3 - Allah itu tidak adil, sebab syaitan di buat dari api, mana ada kesan di bakar dengan api. kalau manusia, dia rasa mungkin. jin di buat dari api, mana dia rasa. ini tidak adil katanya.

Orang tua : (menampar orang muda tadi)

Pemuda : pelik.. dia kata kenapa tampar dia sedang dia bertanya

Orang tua : itulah jawapan pertanyaannya dia..

Pemuda : Kenapa...

Orang tua : inilah jawapan kepada 3 soalan awak. Saya tampar tadi awak rasa sakit tak..

Pemuda : tentulah sakit...

Orang tua : cuba cerita pada saya bagaimana bentuk sakit kamu, bulat ker, bujur ker, leper ker...Kedua, kamu kata sakit, cuba cerita di mana sakit tu. mana dia tinggal dan tangan saya di buat dari pada apa,

Pemuda : Kulit...

Orang tua : Pipi kamu di buat dari apa..

Pemuda : Kulit..

Orang tua : Jadi kulit bertemu kulit kamu kata sakit kan, sepatutnya tak sakitlah seumpama jin yang api di bakar dengan api...

Allah itu adalah satu zat yang sangat hebat, sebab itu lah kita tidak nampak. Dalam syurga nanti barulah kita nampak Allah. Maka itulah sebabnya kenapa kita kena jadi orang yang beriman kepada Allah.

No comments:

Post a Comment