Menjadi tetamu Allah...melakukan tawaf mengelilingi Kaabah

Wednesday, June 30, 2010

KALIMAT INDAH SOLAT WITIR

Hasan bin Ali radhiallahu 'anhuma berkata, Rasulullah shalallahu 'alaihi wasallam telah mengajarkan aku beberapa kalimat yang harus aku ucapkan di dalam solat witir, iaitu:

اللَّهُمَّ اهْدِنِي فِيمَنْ هَدَيْتَ وَعَافِنِي فِيمَنْ عَافَيْتَ

وَتَوَلَّنِي فِيمَنْ تَوَلَّيْتَ وَبَارِكْ لِي فِيمَا أَعْطَيْتَ وَقِنِي شَرَّ مَا قَضَيْتَ

إِنَّكَ تَقْضِي وَلاَ يُقْضَى عَلَيْكَ وَإِنَّهُ لاَ يَذِلُّ مَنْ وَالَيْتَ

وَلاَ يَعِزُّ مَنْ عَادَيْتَ تَبَارَكْتَ رَبَّنَا وَتَعَالَيْتَ.

Ya Allah, tunjukilah aku ke dalam golongan orang yang Engkau telah berikan petunjuk,
sejahterakanlah aku ke dalam golongan orang yang Engkau telah berikan kesejahteraan,
sayangilah aku ke dalam golongan orang yang telah Engkau sayangi,
berkatilah aku ke dalam golongan orang yang telah Engkau berkati,
hindarilah aku dari segala bahaya yang telah Engkau tetapkan.
Sesungguhnya Engkaulah yang menentukan dan bukan yang ditentukan,
Sesungguhnya tidak akan hina orang yang telah Engkau lindungi
dan tidak akan menjadi mulia orang yang Engkau musuhi.
Engkau wahai Tuhan adalah Maha Mulia serta Maha Tinggi

No comments:

Post a Comment