Menjadi tetamu Allah...melakukan tawaf mengelilingi Kaabah

Wednesday, September 15, 2010

MASIH RAMAI YANG BERHATI MULIA

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Sebaik dapat meseg dari Ustaz Yunus semalam, ana tanpa berlengah terus forwardkan 'sms' tersebut kepada kawan-kawan dan Melalui e-mel juga ana cuba usahakan, seperti ini...

"MESEG INI DI TERIMA jam 1.28 p.m 14/9/2010 DARI :- USTAZ YUNUS KAMARUDDIN

"Salam, iedulfitri, dalam kegembiraan kita merayakan iedulfitri, ada seorang sahabat saya yang berkhidmat sebagai guru hafiz di al-Kholidi sedang dalam kesusahan, beliau Ustaz Mohd Rafiq Nordin al Hafiz akan berangkat Esok 15/9/2010 ke Darul Musthofa, sebuah Pusat pengajian di Hadramawt Yaman bagi menyambung pengajian di sana, No flight : Qatar airways (QR) 625 Depart: KLIA (20.35) bantuan yang di cari sejak ramadhan dapat membeli tiket dan sebahagian dari yuran pengajian dan Terkini penuntut ilmu Allah ini masih kekurangan RM4,300.00 untuk menjelaskan yuran pengajian tahunan di sana, syukur kita ke hadrat Allah yang menyampaikan message ini kepada kita dan berpeluang merebut kelebihan yang amat besar kerana membantu penuntut ilmu, salurkan saham akhirat tuan/puan ke akaun Maybank 1622-7267-3836 atas nama MOHD RAFIQ NORDIN dan maklumat lanjut hubungi beliau 019-2004935 , semoga Allah mempermudahkan urusan ini. InsyaAllah dan wassalam. "

Ana terus melakukan ini, semata-mata memikirkan seorang penuntut yang sanggup bermusafir mendalami ilmu Allah. Ustaz Rafiq, sempat memberi tahu ana, bahawa beliau InsyaAllah akan meneruskan berkhidmat di al-Kholidi apabila pulang dari Yaman nanti. Sungguh ana tidak menyangka, ramainya sahabat-sahabat yang segera menghulur tangan menyumbang dengan kadar yang agak segera. Sehingga hari ini, ana sangat terharu mendapat berita dari Ustaz Yunus bahawa sumbangan untuk pengajian Ustaz ini sangat mengembirakan. Inilah janji Allah, bahawa Allah menjamin rezeki bagi yang berada di jalan taqwa.

InsyaAllah, bagi mereka yang terlibat secara langsung atau tidak, semuanya ada pahala di sisi Allah. Inilah harta yang sebenar yang benar-benar milik kita. Iaitu harta yang telah kita infakkan, sudah tentu menjadi milik kita. Harta yang ada belum tentu milik kita, mungkin ia adalah milik orang lain. Kita tidak tahu. Namun mana-mana yang kita gunakan untuk jalan Allah, baik nafkah, Infak, sedekah, semua itu adalah harta dan ganjaran yang benar-benar menanti di akhirat nanti.

Bagi yang tidak berkesempatan menghulur bantuan pada Ustaz Mohd Rafiq, memandangkan perbelanjaan menghadapi suasana raya yang baru bermula, masih ada peluang dan masih boleh berbuat demikian, kerana Ustaz Mohd Rafiq telah membuka akaun BSN yang mana beliau boleh mengeluarkan di Yaman untuk kegunaan sepanjang pengajian beliau.

Ini no akaun bank Ustaz Rafiq yang boleh di menafaatkan nya di Yaman nanti. Sahabat2 yang bermurah hati , di dahului dengan ucapan terima kasih. Harap dapat panjangkan kepada kawan2 yang lain. BSN : 10100-41-00008088-6 : MUHAMAD RAFIQ BIN NORDIN

Jazakumullah khairan kathira atas segala sumbangan yang di hulurkan buat membantu saudara islam kita. Semoga usaha dan jariah kalian mendapat balasan yang setimpal dari Allah yang maha kuasa. InsyaAllah.

Siang tadi, Ustaz Rafiq mengirimkan ucapan terima kasih pada semua yang memberi sumbangan dan perihatin kepada beliau. Dan sewaktu telah menaiki pesawat jam 8.00 malam beliau sempat berpesan di dalam 'sms' agar mendoakan beliau dalam perjalanannya. Mari bersama kita doakan beliau, Moga beliau di permudahkan oleh Allah s.w.t. di dalam niat murni beliau untuk mendalami ilmu Allah, moga memberi kebaikan kepada generasi yang akan datang dalam mendalami ilmu Al-Quran. InsyaAllah.

Jika kita ingin menghubungi Ustaz Mohd Rafiq dan mengikuti perkembangan beliau sama-sama kita boleh berhubung dengan beliau di alamat e-mel : rafiq_maahad@yahoo.com dan Facebook: Rafiq Naqshabandiy.

Beliau akan melihat e-mel jika masa mengizinkan di waktu lapang beliau. InsyaAllah. Moga semua kita di rahmati Allah dengan iman dan taqwa. Allahu a'lam.

No comments:

Post a Comment