Menjadi tetamu Allah...melakukan tawaf mengelilingi Kaabah

Saturday, October 30, 2010

NIKMAT MENEMPUH UJIAN

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Bersangka baik dengan Allah adalah sifat orang yang beriman. Setiap ketentuan Allah adalah baik di sisi Allah untuk seseorang itu. Meskipun kita di uji dengan sesuatu yang tidak kita sukai.

Namun ujian dari Allah penuh kemanisan. Kerana di sana kita akan nampak datangnya pertolongan Allah satu demi satu. Datang jalan petunjuk satu demi satu. Allah tidak akan membiarkan hamba-hambanya yang sentiasa bergantung harap kepadaNya.

Syukur kepada Allah memberi kurniaan yang tiada hentinya. Meskipun diberi, di uji tetap diuji, namun masih di tolongi lagi dengan berbagai jalan mudah menempuh ujian tersebut dengan penuh ketenangan dan jalan penyelesaian. Pertolongan Allah sangat dekat sekali. Penyelesaian semua di depan mata. Hanya Allah untuk menguji saja. KetentuanNya, sudah pasti. Allah melihat perilaku seseorang yang uji. Kemana dia mencari dan bermohon untuk di tolongi.

Nikmat sungguh apabila terlepas dengan ujian Allah ini. Bahkan, kurniaanya sangat besar dan sentiasa, tanpa henti. Hanya tugas kita, sentiasa harus mensyukuri, janji Allah tidak pernah di mungkiri. Sentiasa di tambahi. Benar, benar sekali.

Apa yang perlu, ku hanya perlu koreksi diri, sejauh mana yang perlu di buat lagi untuk lebih mendekati, padamu Illahi....

No comments:

Post a Comment