Menjadi tetamu Allah...melakukan tawaf mengelilingi Kaabah

Saturday, December 08, 2012

CERITA MU TIDAK PERNAH HILANG

بسم الله الرحمن الرحيم


Berkaca-kaca mata  bila seseorang bercerita tentang MAKKAH dan MADINAH.  Ia  tiada tempat lain sehebat tempat ini. Cerita mengenainya tidak akan hilang walau ditelan masa.  Pasti ianya tetap segar dan bugar dalam ingatan. Seolah-olah baru semalam ke sana.

                Apalagi pada yang pernah menjejaki kaki ke sana, pastinya  serasa hendak terbang aje ke sana. Ya Allah, terima kasih sangat-sangat atas jemputan menjadi tetamu Mu ya Allah. Kali ini, bertambah lagi jemputan mu buat keluargaku. Terima kasih ya Allah… mudahkan kami Ya Allah.

                Berilah kekuatan aku membimbing mereka-mereka yang ku bawa ini ya Allah. Mudahkan kami, terimalah kami untuk mendapat Umrah yang Maqbulah dan Mabrurah di sisi mu Ya Allah..

                Ya Allah, dalam pada sebahagian mengejar keduniaan, berlumba-lumba membeli rumah besar, berlumba-lumba membeli kereta dan peralatan canggih, ku korbankan keinginan duniawi tersebut, semata-mata untuk selalu berada di Tanah suci ya Allah. Jika ditaqdirkan mati pun, aku rela mati di sana tempat dan taman syurga.. 

                Ya Allah, semakin hari semakin meronta jiwa untuk terus berada di sana. Namun aku tetap menyeru insan lain, agar mereka juga beralih keinginan untuk ke sana ya Allah. Meskipun aku tidak mampu untuk menjadikan keinginan pada mereka satu keperluan mereka. Namun aku yakin ya Allah, masih ramai yang ingin ke sana, namun terhalang oleh pelbagai perkara. Permudahkan lah insan-insan yang beriman dan beramal soleh untuk ke sana ya Allah. Engkau menyeru kami kepada keimanan, kami telah beriman ya Allah. Maka perkenankan hajat-hajat kami untuk ke sana Ya Allah.

                Setiap insan yang kembali dari sana, terus menerus mengisahkan indahnya pengalaman dan kenangan mereka di sana. Membuatkan hati ini, semakin terpanggil ya Allah. Ya Allah permudahkan perjalanan kami  nanti..  2 bulan menanti hari perjalanan ke sana, serasa terlalu lama ya Allah… mudahkan kami ,  perkenankan doa-doa kami…   Amin ya RAbbal alamin.

No comments:

Post a Comment