Menjadi tetamu Allah...melakukan tawaf mengelilingi Kaabah

Wednesday, February 02, 2011

MENGAMIT LAGI....

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Tabarakallah... subhanAllah... benarnya janji Allah. Allah lah yang menjanjikan kecukupan dan menambah lagi nikmatnya, menganti pula yang telah diguna untuk jalanNya.. Benarlah Allah. Haramain mengamit lagi. Sentiasa di hati ini, terlekat, terpanggil ke sana. Ya .. Allah sentiasanya engkau memberi peluang kepada hambaMu ini. JanjiMu sangat benar. Berkali-kali engkau mengantikan wang yang keluar untuk memenuhi panggilan untuk menjadi TetamuMu ya Allah.

Berkali juga engkau menunaikan segala yang dihajati. Ya Allah, kekalkan diriku sentiasa bersamaMu ya Allah. Sesungguhnya hidup ini rasa terisi dan terpenuh dan sentiasa ditemani. Engkaulah ya Allah. Melonjak-lonjak rasa dijiwa untuk menjejak kaki di bumi suci lagi. Bumi Haramain yang sentiasa mengamit kerinduan. Bumi yang Allah janjikan dengan timbunan ganjaran yang tidak dapat untuk dihitungkan.

Rindu hati ini ya Allah. Tiada nilai apa yang ada di sini dengan bandingan di sana. Kerahmatan yang sentiasa. Bumi yang tidak akan di masuki dajal yang durjana. Bumi Nabi tercinta Rasulullah s.a. w. yang mulia.

Selagi diri ini diundang oleh Mu ya Allah selagi itu, ku berpeluang untuk ke sana lagi. Panggilah ku berkali-kali ke sana ya Allah. Serasa ku ingin terus menetap di sana. Dengan izin Mu ya Allah ku ingin datang menyahut panggilanmu lagi....


لَبَّيْكَ اللَّهُمَّ لَبَّيْكَ
لَبَّيْكَ لاَشَرِيْكَ لَكَ لَبَّ يكَ
إِنَّ الحَمْدَ وَالنِّعْمَةَ
لَكَ وَالمُلْكُ لاَشَرِيْكَ لَكَ


"Hamba-Mu datang menyahut panggilan- Mu, Ya Allah hamba-Mu datang menyahut panggilan-Mu. Hamba-Mu datang menyahut panggilan-Mu Tuhan yang tidak ada sekutu bagi-Mu. Hamba datang menyahut panggilan-Mu. Sesungguhnya segala pujian dan ni'kmat serta kerajaan adalah kepunyaan-Mu, tidak ada sekutu bagi-Mu"


Terima kasih ya Allah..

No comments:

Post a Comment